جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۵۱۳۳
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۷۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای دانشگاهی هستند که حدود دو سوم آن‌ها مدارک عالی تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری دارند.

به گزارش فکرشهر، عبدالمجید دراهکی در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه مهارت برای امرار معاش بیشتر از مدرک گرایی سودمند است، بیان کرد: حدود دو سوم مهارت آموزان مراکز فنی و حرفه‌ای را افرادی با مدارک عالی تحصیلی تشکیل می‌دهند.
 
وی افزود: ۴۰ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، به همین دلیل ۷۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای دانشگاهی هستند.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: افرادی که مهارت دارند بهتر می‌توانند شغل پیدا کنند، اما باید آموزش‌های مهارتی متناسب با تقاضای بازار کار باشد که برای تحقق این امر لازم است پیوند بین صنعت و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر شود.
 
وی با بیان اینکه تاکنون ۴۲ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی مختلف در زمینه مهارت آموزی امضا شده‌است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با فرمانداران و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز مناطق و ظرفیت‌های اشتغالزایی ارائه خواهد شد.
 
دراهکی عنوان کرد: امسال بیش از ۲۱ هزار نفر در بخش دولتی و ۲۰ هزار نفر در بخش خصوصی فنی و حرفه‌ای، دانش و مهارت فنی را فرا خواهند گرفت.
 
وی با اشاره به ارائه بیش از ۲۰۰ حرفه مهارتی در حوزه صنایع دریایی در این استان، بیان کرد: تلاش می‌شود با افزایش مهارت جوانان جویای کار، زمینه اشتغال در حوزه دریا تقویت شود.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه آموزش و مهارت زمینه ساز توسعه بهره وری در صنایع است، تاکید کرد: جنوب استان بوشهر باید به مرکز کار و مهارت تبدیل شود و به‌گونه‌ای باشد که مقام‌های ملی کشور نگاه توسعه‌ای در زمینه مهارت را به راحتی در این منطقه ببینند.
 
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر در استان بوشهر در اجرای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال‌های گذشته مهارت‌های مورد نیاز این منطقه را فرا گرفته‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر